استعدادیابی+راه های تقویت هوش درون فردی دانش آموزان

تقویت هوش درون فردی

تقویت هوش درون فردی

روش های زیر برای تقویت هوش درون فردی دانش آموزان پیشنهاد می شود:

دفترچه یادداشت

همان طور که اشاره کردیم یکی از ویژگی های دانش آموزانی که هوش درون فردی بالایی دارند،نوشتن خاطرات روزانه است.این روش باعث تقویت هوش درون فردی دانش آموزان می شود.یک دفترچه تهیه کنید که دانش آموز در انتهای روز وقایع روزانه خود را در آن بنویسد و به آنها فکر کند.

مهارت تصمیم گیری

افرادی که دارای مهارت تصمیم گیری بالا هستند،هوش درون فردی بالایی دارند.به همین جهت برای تقویت هوش درون فردی در دانش آموزان باید مهارت تصمیم گیری را در آنها تقویت کنیم.مهارت تصمیم گیری یکی از زیر مهارت های زندگی نیز می باشد.

برای مثال یک موضوع برای تصمیم گیری انتخاب کنید احتمالاتی خوب یا بدی که از اتخاذ آن تصمیم می تواند اتفاق بیافتد را یادداشت کنید.

دلایل ناکامی

افرادی که هوش درون فردی بالایی دارند، از قدرت تجزیه و تحلیل مناسبی برخوردارند. از این رو یکی از مهارت هایی که برای تقویت هوش درون فردی دانش آموزان پیشنهاد می شود،افزایش مهارت تجزیه و تحلیل در آنها می باشد.

برای این کار می توانید از دانش آموز بخواهید دلایل ناکامی یا شکست یک فرد یا یک کسب و کار یا یک تیم ورزشی را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید.

مدیریت زمان

برای تقویت هوش درون فردی در دانش آموزان، باید مهارت مدیریت زمان را در آنها تقویت کنید.برای اینکار برای انجام کارهایی روزانه زمان تعیین کنید و از دانش آموز بخواهید کارهای مشخص شده را در مدت زمان معین به اتمام برساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *