دوره جامع استعدادیابی دانش آموزان

دوره جامع استعدادیابی دانش آموزان

قیمت: 22/000/000 تومان

هدف ما از طراحی این دوره

متاسفانه پایه سیستم آموزشی مدارس ما بر اساس دو زمینه هوشی ریاضی-منطقی و کلامی زبانی بنا نهاده شده است. لزوما دانش آموزانی که در مدارس نمره های بالاتری کسب می کنند و عملکرد بهتری نسبت به سایر دانش آموزان دارند، در خارج از مدرسه انسان موفقی نیستند.  

از طرفی دانش آموزانی که در آزمون های مدرسه نمره پایینی کسب می کنند به نوعی احساس حقارت می کنند و اگر توانمندی های دیگری هم داشته باشند آنها  را بروز نمی دهند،انگیزه تحصیلی ندارند و با اکراه به مدرسه می آیند. بازهم متاسفانه دانش آموزانی که دارای این دو زمینه هوشی هستند فقط 25 درصد کل دانش آموزان را تشکیل می دهند و عملا مدارس ما برای 75 درصد دانش آموزان هیچ برنامه ای برای پیشرفت و موفقیت آنها در آینده ندارند. 

حتما این جمله معروف از انیشتین را شنیده اید که می گوید: اگر ماهی را بر اساس توانایی‌اش در بالا رفتن از درخت قضاوت کنید، ماهی تمام عمرش را با این باور زندگی می‌کند که یک کودن است! بیشتر دانش آموزان در مراکز آموزشی ما، ماهی‌هایی هستند که مدام برای پرواز کردن تشویق می‌شوند؛ بسیاری از آن‌ها بخش زیادی از عمرشان را صرف آموختن پرواز می‌کنند؛ تمام اصول و قواعد پرواز کردن را یاد می‌گیرند ولی در نهایت دستاوردشان چیزی جز باله‌های شکسته‌ و غلت زدن روی خشکی نیست. 

در آخر هم تبدیل به موجودی می‌شوند که نه قورباغه است نه پرنده! موجودی که هم آب را از دست داده، هم خشکی. کشف استعداد، حلقه‌ی گم شده‌ی جامعه و فضاهای آموزشی است. هدف ما از طراحی این دوره کشف زمینه های هوشی و استعدادهای دانش آموزان است تا مدیران مراکز آموزشی، با آگاهی کامل بتوانند تک تک دانش آموزان را به بهترین خودشان در حوزه مربوطه تبدیل کنند.

محتوای دوره جامع استعدادیابی دانش آموزان بر اساس نظریه هوش های هشتگانه گاردنر چیست؟

دوره جامع استعدادیابی دانش آموزان بر اساس نظریه هوش های هشتگانه گاردنر شامل : دوره آموزشی صفر تا صد استعدادیابی دانش آموزان، اقداماتی که یک مرکز آموزشی باید برای استعدادیابی دانش آموزان انجام دهد، کاربرگ ها، تکالیف و تمارین، طرح درس های مخصوص هر جلسه، روش های سنجش و ارزیابی زمینه های هوشی دانش آموزان، روش های تقویت هوش های هشتگانه هر یک از دانش آموزان و نحوه نگارش گزارش نهایی اختصاصی هر دانش آموز می باشد. 

هر مرکز آموزشی با تهیه این دوره می تواند فرآیند استعدادیابی را به صورت صفر تا صد، مستقلا انجام دهد.

مخاطبین دوره جامع استعدادیابی دانش آموزان

مخاطبین دوره

استعدادیابی در این دوره به چه شکل صورت می گیرد؟

متاسفانه اخیرا برای استعدادیابی دانش آموزان از تست های هوش استفاده می شود.در حالی که فلسفه تست های هوش شناسایی اختلالات و ناتوانایی های دانش آموزان و ارجاع آنها به روانشناسان محترم می باشد. همانند تست هوشی که همه دانش آموزان در هنگام ورود به پایه اول دبستان تحت عنوان تست سنجش همه ساله در پایگاه های سنجش می دهند.

با انجام تست هوش نمی توان به همه توانایی های دانش آموزان پی برد. یکی از بزرگترین شخصیت های مخالف برگزاری تست های هوش برای دانش آموزان دانشمند معروف آقای هاوارد گاردنر می باشد.این دوره برگرفته از نظریه هوش های هشتگانه هاوارد گاردنر می باشد که در 12 جلسه برگزار می شود و از 4 معیار برای سنجش استعدادهای دانش آموزان استفاده می شود.

آیا خرید این دوره برای یک مرکز آموزشی مقرون به صرفه است؟

از آنجایی که صفر تا صد برگزاری این دوره از قبیل انتخاب مربی، تعیین روزهای برگزاری، تعیین محل برگزاری، تعیین شهریه دریافتی دوره، به صورت کامل در دست خود مدیران مراکز آموزشی است،در بدبینانه ترین حالت یک مرکز آموزشی فقط و فقط یک کلاس 20 نفره تشکیل دهد حداقل سه برابر هزینه پرداختی برای خرید دوره را می تواند درآمد داشته باشد.

از طرفی مراکز آموزشی می توانند این دوره را به صورت روتین در برنامه کلاس های آموزشی خود داشته باشند و سالانه میلیون ها تومان درآمد کسب کنند و برای مرکز خود یک جریان درآمدی جدید ایجاد کنند.

مزیت رقابتی این دوره استعدادیابی چیست؟

یکی از مشکلات مدیران در رابطه با همکاری موسسات خارج از مدرسه، همکاری با نیروی های اعزامی موسسات به داخل مدرسه می باشد.ورود اشخاص دیگر به داخل مدرسه همیشه با دردسرهایی برای مدیر مدرسه همراه است.غالبا افرادی که از طرف موسسات وارد مدرسه می شوند،با قوانین و مقررات آشنایی ندارند و بعضا مشاهده می شود که با رفتار و پوشش مناسب داخل مدرسه آشنا نیستند. از طرفی اخذ مجوز از اداره آموزش و پرورش هم دارای سختی های خود می باشد.

از این جهت مزیت رقابتی دوره استعدادیابی این است که مستقلا توسط خود مدرسه اجرا می شود و نیاز به نیروی خارج از مدرسه ندارد.

تعداد جلسات دوره

27 جلسه

نوع دوره

غیرحضوری/دانلودی

زمان آموزش

400+ دقیقه

روش دریافت

دانلود بلافاصله بعد از ثبت نام

زمان پشتیبانی

30 روز

مدرس

دکتر عارف قهری

جلسات این دوره آموزشی

به صورت ویدئو ضبط شده می باشد

این دوره مناسب استعدادیابی برای چه گروه های سنی است؟

دوره جامع استعدادیابی دانش آموزان بر اساس نظریه هوش های هشتگانه گاردنر برای کشف استعداد دانش آموزان 6 الی 17 سال که شامل نوآموزان پیش دبستانی و دانش آموزان مقطع دبستان و دبیرستان می باشد،طراحی شده است.

این دوره توسط چه کسی تهیه و تدوین شده است؟

دکتر عارف قهری مدرس دوره جامع استعدادیابی دانش آموزان

عارف قهری

آیا استعدادیابی همان تست هوش است؟

همواره یکی از دغدغه های والدین در مورد فرزندانشان این مقوله بوده است که آیا فرزند من با هوش است یا خیر؟ ضریب هوشی فرزند من چند است؟ والدین خیلی علاقه دارند تا هوش فرزندان خود را تقویت کنند و به اصطلاح فرزند با هوشی تربیت کنند. پس یکی از دلایلی که اولیا به سمت آزمون ها و تست های هوش می روند همین قضیه است.

اخیرا واژه هوش و تست هوش و استعدادیابی به طور عجیبی با هم درآمیخته شده است و اکثرا آزمون ها و تست های هوش را معادل استعدادیابی می دانند.در این حوزه اکثرا افراد اطلاعات دقیقی ندارند و بعضی ها ناخواسته و بعضی ها عامدانه از این فضای ناآگاهی استفاده می کنند و سودجویی هایی را انجام می دهند.

یکی از مهم‌ترین دلایل برای انجام انواع تست های هوش و حافظه کودکان، دانستن معلولیت ذهنی آنهاست. اگر کودکی دارای معلولیت ذهنی باشد با انجام آزمون‌های هوشی مناسب و تشخیص زودهنگام آن می‌توان به کودک برای بالا بردن توانایی‌هایش کمک کرد و او را در جهت مناسب هدایت نمود.

تست های هوش در اصل برای شناسایی ناتوانی های کودکان طراحی شده است نه برای شناسایی استعداد های آنها!

اولیا را چگونه توجیه کنیم؟

والدین دانش آموزان هم به مانند مدیران مراکز آموزشی دغدغه آینده فرزندان خود را دارند و برای برگزاری این دوره باید رضایت خود را اعلام نمایند.

پیشنهاد ما برگزاری یک جلسه توجیهی برای والدین دانش آموزان جهت توضیح دادن اهمیت این دوره و نقش آن در موفقیت آینده فرزندان آنها می باشد. در دوره جامع استعدادیابی دانش آموزان بر اساس نظریه هوش های هشتگانه گاردنر یک جلسه به صورت اختصاصی درباره نحوه برگزاری جلسه والدین و محتوایی که باید جهت توجیه آنها ارائه شود،وجود دارد. مربی دوره با تماشای این جلسه با آمادگی کامل می تواند رضایت اولیا را برای شرکت فرزندانشان در این دوره جلب نماید.

 تجربه نشان می دهد مباحث مطرح شده در جلسه والدین، آنها را بسیار مشتاق تر می کند تا اینکه به صورت تلفنی یا با یک بروشور پرزنت شود.

چرا مرکز آموزشی شما این دوره را باید تهیه کند؟

با توجه به فضای رقابتی مراکز آموزشی برای جذب دانش پذیران، مراکز آموزشی سعی می کنند همواره خود را به روز نگه داشته، با ارائه خدمات نوین کیفیت آموزش را بالا برده و سهم بیشتری در موفقیت آینده دانش پذیران خود داشته باشند.

دوره جامع استعدادیابی دانش آموزان بر اساس نظریه هوش های هشتگانه گاردنر،این مزیت رقابتی را برای مرکز شما فراهم می کند که با ارائه خدمات نوین،از رقبای خود یک گام جلوتر باشید.

چرا می گوییم این دوره متفاوت است؟

یکی از مهمترین دغدغه های مدیران مراکز آموزشی برنامه ریزی کلاس های فوق برنامه برای دانش آموزان است.طبق نظریه های نوین آموزشی دنیا، طراحی دوره آموزشی فوق برنامه برای دانش آموزان بدون توجه به زمینه هوشی آنها مفید نخواهد بود.کلاس تست ریاضی برای برخی از دانش آموزان بسیار مفید است، اما برای برخی دیگر از دانش آموزان حکم سم را دارد و باعث تحقیر دانش آموز در بین همکلاسی هایش می شود و خاطره بدی از محیط آموزشی در ذهن دانش آموز به جا می گذارد. مدیر مرکز آموزشی پس از کشف استعداد و زمینه های هوشی دانش آموزان می تواند دوره های آموزشی متناسب با استعداد و زمینه های هوشی آنها را برگزار کند. در این صورت همه دانش آموزان در کلاس مخصوص خودشان بهترین خواهند بود و باعث افزایش اعتماد به نفس آنها خواهد شد.از این رو دانش آموزان با انگیزه در مراکز آموزشی حضور پیدا خواهند کرد.

دوره جامع استعدادیابی بر اساس نظریه هوش های هشتگانه کجا برگزار می شود؟

دانش آموزان دوره جامع استعدادیابی

برای برگزاری این دوره نیاز به مکان خاصی نیست.این دوره را می توانید در مرکز آموزشی خود،در کلاس های درس برگزار کنید و نیاز به سخت افزار آنچنانی ندارد.

کل فرآیند استعدادیابی دانش آموزان چقدر است؟

با احتساب برگزاری دوره استعدادیابی که در دوازده جلسه برگزار خواهد شد و جلسه توجیهی والدین قبل از شروع دوره و جلسه ارائه گزارش نهایی به والدین بعد از دوره، حدودا فرآیند استعدادیابی در سه ماه انجام می شود.

این دوره برای دانش آموزان چه سودی دارد؟

در این دوره دانش آموزان با استعدادها، توانایی ها و علاقمندی های خود آشنا خواهند شد و دنیا را از زاویه ای دیگری خواهند نگریست.آنها متوجه خواهند شد که تقسیم بندی باهوش و کم هوش یکی از غلط ترین چیزهایی هستند که شنیده اند.همه انسان ها باهوش هستند اما در زمینه هوشی خودشان در مسیر علاقه و استعداد خود گام بر می دارند و اعتماد به نفس به آنها باز می گردد.در رسیدن به اهدافشان سرعت بیشتری خواهند داشت و از سردرگمی انتخاب رشته و انتخاب شغل رهایی خواهند یافت.

علاوه بر اینها دوره استعدادیابی طوری طراحی شده است که دانش آموزان علاوه بر اینکه زمینه های هوشی خودشان را کشف می کنند، با یک سری فعالیت هایی که پیش بینی شده هر هشت زمینه هوشی خودشان را تقویت می کنند.

شرکت در این دوره برای هر دانش آموز از ضروریات است.

مربی دوره را چگونه انتخاب کنیم؟

مربی دوره با صلاحدید مدیر مرکز آموزشی  انتخاب می شود. این مربی می تواند یکی از معلمان با سابقه یا مشاور مدرسه یا فارغ التحصیلان رشته های روانشناسی،علوم تربیتی و آموزش ابتدایی باشد.

شایان ذکر است هر آنچه که یک مربی استعدادیابی برای برگزاری  دوره استعدادیابی مورد نیاز دارد به صورت کامل و صفر تا صد در این پکیج آموزش داده شده است و فرد انتخاب شده توسط مدیر مرکز با تماشای دوره با آمادگی کامل می تواند این دوره را بدون هیچ عیب و نقصی برگزار نماید.از آنجایی که این دوره پشتیبانی سی روزه دارد مربی انتخاب شده توسط مدیر می تواند سوالات و ابهامات خود را از طریق پشتیبان خود بر طرف نماید.

آیا این دوره فعالیت عملی هم دارد؟

یکی از معیارهای اصلی گزارش نهایی که به والدین دانش آموزان در انتهای دوره تحویل داده خواهد شد،فعالیت ها و تمرین های عملی است که بخشی از آن ها در کلاس و بخشی از آنها به عنوان تکلیف در منزل توسط دانش آموزان دوره انجام خواهد شد.این دوره به هیچ عنوان تست هوش محور نیست و استعدادیابی را از طریق اقدامات عملی دانش آموزان و سه معیار دیگر انجام می دهد.

گزارش نهایی در این دوره به چه صورت صادر می شود؟

گزارش نهایی در مورد استعدادهای دانش آموزان در این روش استعدادیابی، برگرفته از چهار معیار؛

  1. فعالیت ها و تمرین های عملی در حین دوره توسط دانش آموزان
  2. پرسشنامه اختصاصی والدین
  3. پرسشنامه اختصاصی معلم پایه دانش آموز
  4. فرم منحصر به فرد اطلاعاتی هر دانش آموز می باشد.

مربی دوره با استفاده از این 4 معیار نسبت به تکمیل گزارش نهایی اقدام می کند و اطلاعات جامع و مفید در رابطه با هر دانش آموز در اختیار والدین قرار می دهد.

آیا این دوره دارای گواهینامه می باشد؟

پس از گذارندن این دوره می توانید پس از کسب نمره قبولی در آزمون پایان دوره که به صورت اینترنتی برگزار می شود،گواهینامه پایان دوره را دریافت کنید.گواهینامه هم می تواند به نام مرکز آموزشی و هم می تواند به نام شخص صادر شود.

فارغ التحصیلان جویای کار

اگر فارغ التحصیل یکی از رشته های روانشناسی، علوم تربیتی، آموزش ابتدایی یا علاقمند حوزه استعدادیابی هستید می توانید با گذراندن این دوره و اخذ گواهینامه با مدارس وارد همکاری شوید و فرآیند استعدادیابی را برای دانش آموزان آن مدارس انجام دهید.

یک مربی استعدادیابی  در یک بازه زمانی چهار ماهه می تواند حداقل با 4 مدرسه وارد همکاری شود که درآمد بسیار بسیار مطلوبی برای او به همراه خواهد داشت.

نحوه پشتیبانی دوره

پشتیبان اختصاصی شما به مدت 30 روز از خرید دوره در کنار شماست و اگر در حین تماشای دوره به مشکلی برخورد کردید،پشتیبان اختصاصی به تمامی سوالات و ابهامات شما پاسخ می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *