استعدادیابی+راه های تقویت هوش اجتماعی دانش آموزان

تقویت هوش اجتماعی

تقویت هوش اجتماعی

روش های زیر برای تقویت هوش اجتماعی دانش آموزان پیشنهاد می شود:

ارتباطات اجتماعی

ارتباطات اجتماعی یکی از پایه های اصلی تقویت هوش اجتماعی می باشد.این رو بستری برای دانش آموز ایجاد کنید که حداقل در هر ماه با یک فرد جدید آشنا شود و ارتباطات خود را گسترش دهید.

شرکت در اجتماعات

یکی از علاقمندی های افرادی که هوش اجتماعی بالایی دارند حضور در اجتماعات از هر نوعی می باشد. از طرفی برای تقویت هوش اجتماعی حضور در مکان هایی که در آن اجتماعات مردمی وجود دارد،بسیار مناسب است.سعی کنید از هر بهانه برای شرکت در همایش ها،جشنواره ها،مراسمات و… استفاده کنید.

دفترچه تلفن

یک دفتر جداگانه با نام دفتر تلفن برای دانش آموز تهیه کنید تا در هر صفحه نام و نام خانوادگی و شماره تماس هر فردی که می شناسد اعم از دوست،فامیل،همکلاسی و…..بنویسد.سپس هر بار که شخصی تماس میگیرد خلاصه ای از مکالمات با او را در صحفه مربوط به او یادداشت کنید تا از این بتواند ارتباطات خود را به درستی مدیریت کند.این روش باعث تقویت هوش اجتماعی دانش آموزان می شود.

تشکیل گروه حمایتی

تشکیل و مدیریت کردن جمع یکی از مهارت هایی است که افرادی که هوش اجتماعی بالایی دارند،به خوبی از پس آن بر می آیند.با توجه به سن دانش آموز از او بخواهید که یک گروه حمایتی در رابطه با مشکلی اجتماعی که در اطراف خود وجود دارد ایجاد کند و فعالیت های خیرخواهانه انجام دهد.

فروش

فروش یکی از مشاغلی است که با زمینه هوشی اجتماعی ارتباط بسیار بالا دارند.فروشندگان معروف دنیا از هوش اجتماعی بسیار بالایی برخوردارند.بدون شک انجام فعالیت فروش باعث تقویت هوش اجتماعی دانش آموزان خواهد شد. از دانش آموز بخواهید یک کالا که می تواند از دست سازه های خودش باشد یا یک خدمت را به فروش برساند.می توانید پیش از شروع به کار در رابطه با مهارت فروش اطلاعاتی کسب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *