استعدادیابی+راه های تقویت هوش موسیقیایی دانش آموزان

تقویت هوش موسیقیایی

تقویت هوش موسیقیایی

روش های زیر برای تقویت هوش موسیقیایی دانش آموزان پیشنهاد می شود:

1-نوشتن ترانه

یکی از روش های تقویت هوش موسیقیایی در دانش آموزان سرودن ترانه است. از دانش آموز بخواهید متن های کتاب درسی یا کتاب های غیردرسی را به متن های موزون و آهنگ دار تبدیل کند.ابتدا متون چند ترانه متناسب با سن دانش آموز را با هم مرور کنید و از آنها ایده بگیرد.

مثل: ترانه پیرمرد مهربون مزرعه داره.

2-گوش دادن ترانه

یکی از فعالیت هایی که باعث تقویت زمینه هوشی موسیقیایی در دانش آموزان می شود گوش دادن به آهنگ ها در سبک های مختلف است.که این کار باید جز فعالیت های روتین روزانه دانش آموز باید منظور گردد. از دانش آموز بخواهید شعرهای کتاب درسی خود را به صورت ترانه گوش دهد.اکثر اشعار کتاب های درسی به صورت ترانه در اینترنت موجود هستند.

مثل:شعر من یار مهربانم یا صد دانه یاغوت

3-تشخیص ساز

دانش آموزانی که زمینه هوشی موسیقیایی بالایی دارند در شناسایی و تشخیص صدا عملکرد بهتری دارند. از طرفی برای تقویت زمینه هوشی موسیقیایی در دانش آموزان باید آنها را با انواع ادوات و ساز های موسیقیایی آشنا کرد. به همین جهت برای دانش آموز ترانه هایی متناسب با سن او پخش کنید و از وی بخواهید نام سازهایی که در آهنگ وجود دارد را بگوید.

4-نواختن یک ساز

یکی دیگر از روش های تقویت هوش موسیقیایی در دانش آموزان یادگیری نواختن یک ساز موسیقی است.از دانش آموز در مورد علاقه وی به سازهای موسیقی سوال کنید و سعی کنید آموزش سازی را ببیند که مورد علاقه اوست.با این کار دانش آموز به صورت روزانه با تمرین های کلاسی در معرض هوش موسیقیایی قرار می گیرد و باعث تقویت این زمینه هوشی می شود.

5-شرکت در کنسرت ها و نمایش های موزیکال

یکی دیگر از اقداماتی که باعث تقویت هوش موسیقیایی در دانش آموزان می شود،حضور آنها در کنسرت های موسیقی و نمایش های موزیکال می باشد. بسیار از بزرگان موسیقی در دوران کودکی  با حضور در یک محیط موسیقیایی زمینه هوشی موسیقیایی آنها شناسایی و فعالی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *